Home » Cultură » Un tablou fals Botticelli s-a dovedit a fi autentic după restaurare

Un tablou fals Botticelli s-a dovedit a fi autentic după restaurare

Un tablou fals Botticelli s-a dovedit a fi autentic după restaurare
Publicat: 30.03.2019
O lucrare despre care s-a crezut iniţial că este o copie a unui tablou de Sandro Botticelli s-a dovedit a fi, după un proces de restaurare, o versiune autentică a unei capodopere a maestrului italian, potrivit bbc.com, preluat de Mediafax.

Iniţial, restauratorii au considerat că au de-a face cu o copie ulterioară a „Madonna della melagrana” (Madona din rodie), creaţie a lui Sandro Botticelli (1445 – 1510) din anul 1487. Aceştia au început însă să aibă îndoieli după ce au reuşit să elimine lacul galben de pe pictură.

Experţii de la organizaţia caritabilă English Heritage au cerut apoi ajutorul specialiştilor de la Victoria and Albert Museum şi de la Galeria Naţională din Londra, pentru a putea confirma originea operei artistice, iar cercetările au demonstrat că aceasta fusese pictată în secolul al XV-lea, în atelierul lui Botticelli din Florenţa.

Rachel Turnbull, unul dintre membrii organizaţiei, a afirmat că ea şi colegii săi au început să aibă dubii fiindcă, „din punct de vedere stilistic, era prea asemănătoare pentru a fi o imitaţie, era din perioada potrivită, era corectă din punct de vedere al tehnicii şi fusese pictată pe lemn de plop, un material folosit des în acea perioadă”. Ea a continuat spunând că, după ce a fost scos stratul de lac, „examinările cu raze X au scos la iveală schiţa, care includea schimbări pentru forma finală a compoziţiei ce nu se găsesc în copiile fidele”.

Restauratorii au considerat iniţial că aveau de-a face cu o copie ulterioară, deoarece detaliile sale erau diferite faţă de versiunea originală, mai mare, care este expusă la Galeria Uffizi din Florenţa. Existenţa unor versiuni multiple ale „Madonna della melagrana” a fost susţinută de Paul Joannides, profesor emerit de istoria artei la Universitatea din Cambridge, care susţine că Botticelli avea, precum alţi contemporani din Florenţa, „un atelier activ, care crea versiuni sau adaptări ale unor opere populare, cel mai probabil la preţuri mai mici”.

Pictura, care va fi expusă din luna aprilie la Ranger’s House din Greenwich, Londra, este considerată a fi cea mai apropiată versiune a capodoperei din 1487. Aceasta o înfăţişează pe Fecioara Maria melancolică, înconjurată de îngeri, în timp ţine pe Iisus, înfăţişat ca un bebeluş, şi o rodie.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase