Home » D:News » Maladia Alzheimer poate fi „întoarsă din drum”? Oamenii de ştiinţă cred că ar fi posibil

Publicat: 03.09.2012
La Clinica Cleveland din statul american Ohio, specialiştii au descoperit un compus chimic denumit MDA7, care are efect asupra unor receptori din creier asociaţi cu declanşarea bolii Alzheimer şi care ar putea reprezenta cheia unor tratamente eficiente împotriva acestei maladii.

MDA7 a fost descoperit întâmplător, în cursul testării unui medicament destinat combaterii unor suferinţe de cauză neurologică la pacienţii supuşi chimioterapiei.

Testele pe şobolani au arătat că substanţa are proprietăţi antiinflamatorii puternice şi acţionează la nivelul unor receptori cerebrali asociaţi cu boala Alzheimer. Nu numai că împiedică progresul bolii, dar are şi capacitatea de a restabili funcţiile cognitive, inclusiv capacitatea de învăţare şi memoria.

Deşi vor mai trece ani până când să poată fi fabricat, eventual, un medicament bazat pe această substanţă, cercetătorii cred că descoperirea este valoroasă şi merită să fie investigată în continuare.

În prezent, nu există niciun medicament care să vindece maladia Alzheimer, ci doar tratamente care pot ameliora, într-o oarecare măsură, simptomele bolii.

Foto: Hepta