Home » D:News » Oamenii de ştiinţă plănuiesc să creeze găuri negre în laborator

Oamenii de ştiinţă plănuiesc să creeze găuri negre în laborator

Publicat: 05.10.2012
Oamenii de ştiinţă britanici vor simula găuri negre în laborator pentru a observa modul în care interacţionează materia cu energia.

Echipa de specialişti de la Universitatea Heriot-Watt din Edinburgh va produce impulsuri de laser, a căror putere va fi măsurată în trilioane de waţi. Acestea vor fi utilizate pentru a simula condiţiile care se găsesc în jurul unei găuri negre, un loc în care gravitaţia este atât de puternică încât nici lumina nu poate scăpa.

„Realizăm aceeaşi structură spaţiu-timp caracteristică găurilor negre. Diferenţa este că invenţia noastră este realizată cu pulsuri de lumină, ceea ce înseamnă ă nu vom obţine şi masa caracteristică găurilor negre. Găurile negre gravitaţionale sunt generate de stele care au suferit o implozie. Noi nu avem o astfel de stea, deci nu există riscul de a fi înghiţiţi de gaura neagră pe care o producem”, a explicat coordonatorul studiului Daniele Faccio.

Pentru cercetarea unor noi aspecte ale fizicii cuantice, Universitatea Heriot-Watt a primit un grant de trei milioane de euro.

Sursa: AP