Home » D:News » Vom rămâne fără câmp magnetic?

Vom rămâne fără câmp magnetic?

Publicat: 08.10.2012
Câmpul magnetic ce înconjoară Pământul se slăbeşte, iar oamenii de ştiinţă spun că el ar putea să dispară în doar 500 de ani, determinând schimbări dramatice.

Singurul lucru care ajută Pământul să nu ajungă precum Marte, este câmpul magnetic care ne apără de radiaţiile solare. Acum, specialiştii explică cum lipsa câmpului magnetic ar întoarce totul cu susul în jos, le propriu.

Datele geologice arată că acest câmp magnetic al Terrei se inversa, în mod normal, odată la 250.000 de ani. Cu toate acestea, ultimul eveniment a avut loc acum aproximativ 800.000 de ani, iar specialiştii estimează că vor mai dura cam 500 de ani până la inversarea polilor.

„Polul Nord Magnetic a migrat mai bine de 1.500 de kilometri de-a lungul ultimului secol. În ultimii 150 de ani, puterea câmpului magnetic s-a diminuat cu 10%, lucru care ar putea indica o inversare”, a explicat Conall Mac Niocaill, din cadrul Universităţii Oxford.

Marte şi-a pierdut câmpul magnetic acum 3,5 – 4 miliarde de ani. Dacă Planeta Roşie a susţinut forme de viaţă, atunci acestea sigur nu au supravieţuit evenimentului.

Deşi câmpul magnetic al Pământului a avut întotdeauna tendinţa de a se restabili, Agenţia Spaţială Europeană analizează serios problema şi plănuieşte ca în luna noiembrie să iniţieze misiunea Swarm ce presupune lansare a trei sateliţi pentru a studia magnetosfera.

Sursa: Alaska Dispatch