Home » D:News » Cercetătorii au investigat secretele mierii de manuka

Cercetătorii au investigat secretele mierii de manuka

Publicat: 27.10.2012
Analiza celulelor bacteriene distruse de mierea de manuka arată modul unic prin care acest aliment omoară microbii, relevă un studiu realizat de cercetătorii din Australia.

„Mierea manuka se deosebeşte de alte tipuri de agenţi antibacterieni, indicând un mod unic de acţiune şi demonstrând valoarea sa de potenţial nou agent antibacterian”, au notat specialiştii în studiul lor.

De-a lungul timpului, mierea a fost utilizată ca agent antibacterian deoarece ea conţine oxidaza de glucoză care, în prezenţa apei, generează cantităţi mici de peroxid de hidrogen, substanţă toxică pentru microorganisme. Mierea provenită de la albinele care se hrănesc cu planta manuka (Leptospermum scoparium) din Noua Zeelandă, poate avea un nivel crescut de activitate antibacteriană, chiar şi atunci când peroxidul de hidrogen s-a descompus.

Pentru a aflat mai multe despre modul în care acţionează mierea de manuka împotriva bacteriilor şi pentru a putea descoperi elementul cheie din această substanţă, cercetătorii au realizat un studiu în care au tratat celule afectate de patogenul Saphylococcus aureus, cu diferite tipuri de miere.

Pentru control, oamenii de ştiinţă au folosit miere leptospermum care nu avea agenţi bacterieni care să neutralizeze peroxidul de hidrogen. Apoi, au comparat efectele produse de această miere asupra celulelor bacteriene, cu cele redate de tratamentul cu miere manuka nemodificată. După o jumătate de oră au fost extrase proteine din celulele afectate de stafilococ pentru a se observa răspunsul la tratament. Rezultatele au arătat că tratamentul cu miere manuka a redus rata de multiplicare a celulelor bolnave. De asemenea, s-a constatat că mierea de manuka a avut ca efect scăderea producerii, de către celulă, a 10 proteine, inclusiv a unora implicate în sinteza de noi proteine şi creşterea producţiei a alte două proteine, una dintre ele fiind asociată stresului.

Sursa: ABC Science