Home » D:News » „Bomba cu ceas” care va permite distrugerea cancerului

„Bomba cu ceas” care va permite distrugerea cancerului

Publicat: 23.11.2012
Oamenii de ştiinţă au reuşit să modifice moleculele din panourile solare, transformându-le într-un fel de bombă cu cea care ucide cancerul.

Specialiştii au profitat de faptul că deşi la anumite lungimi de undă, laserele pot trece prin corp fără a afecta ţesuturile , ele pot fi absorbite de polimeri conductivi (molecule lungi alcătuite din mai multe molecule mici).

În acest mod, în timp ce corpul este vizibil pentru laser, undele infraroşii încălzesc moleculele. Ca urmare a acestui fapt, oamenii de ştiinţă susţin că dacă aceste molecule sunt introduse lângă o tumoare a cancerului de colon, căldura produsă de lasere, ar putea distruge cancerul din apropiere.

Până acum, studiul a rămas doar în stadiu de laborator, nefiind testat pe oameni. Momentan, specialiştii vor studia polimerii în scopuri medicale, deoarece aceştia nu absorb apa, iar o moleculă care este insolubilă ar putea fi greu de modificat pentru a-şi pierde rezistenţa la apă.

Pe de altă parte, înainte ca metoda să fie testată într-un studiu clinic, moleculele trebuie să fie modificate pentru a se ataşa la celulele canceroase.

Sursa: SF Gate