Home » D:News » Cum ar vedea Dumnezeu Universul? O simulare computerizată oferă un răspuns spectaculos (VIDEO)

Publicat: 29.11.2012
Trei cercetători americani – Miguel Aragon de la Universitatea Johns Hopkins, alături de Mark Subbarao de la Planetariumul Adler şi Alex Szalay de Universitatea Johns Hopkins – au realizat o animaţie computerizată ce ilustrează un zbor prin univers, de-a lungul a 400.000 de galaxii. Toate galaxiile ilustrate în acest film sunt galaxii reale, poziţiile lor fiind observate în cadrul proiectului ştiinţific Sloan Digital Sky Survey (SDSS).

Clipul video ilustrează dimensiunile extraordinare ale universului: fiecare din cele 400.000 de galaxii observate în această animaţie cuprinde, precum Calea Lactee, peste 10 miliarde de sisteme solare.

Nicio persoană nu va putea vedea vreodată universul în acest mod – cu excepţia vreunei divinităţi care nu se supune legilor fizicii – deoarece camera video virtuală” se deplasează prin Univers cu o viteză de miliarde de miliarde (1.200.000.000.000.000) de ori mai mare decât viteza luminii.

Cosmologii realizează simulări ale universului încă de acum câteva decenii, acest procedeu fiind folosit pentru a testa teoriile ştiinţifice. Pe măsură ce instrumentele tot mai sofisticate dezvoltate în ultimii ani au permis acumularea tot mai multor date despre Univers, conceperea unor simulări realistice a devenit tot mai dificilă. Cei trei cercetători au conceput această animaţie pentru a permite cosmologilor să perceapă mai bine adevărata structură a Universului.

Realizarea acestui clip a durat aproximativ un an, animaţia cuprinzând galaxii aflate la maximum 1,3 miliarde de ani lumină de Terra (o mică parte din totalitatea Universului, despre care se estimează că datează de acum 13,6 miliarde de ani).

Iată simularea Universului realizată de cei trei cercetătorii:

Sursa: Last Word On Nothing