Home » D:News » Imaginea ce surprinde o felină foarte rară – oncilla – a câştigat o competiţie de fotografie organizată de BBC

Publicat: 04.12.2012
O fotografie realizată de oamenii de ştiinţă din cadrul organizaţiei Wildlife Conservation Society ce surprinde un exemplar de oncilla – o specie rară de feline ce trăieşte în Bolivia – a câştigat o competiţie organizată de BBC Wildlife.

Imaginea a câştigat competiţia în cadrul categoriei New Discoveries, fiind pentru prima dată când această specie extrem de rară a fost observată în Parcul Naţional Madidi din Bolivia.

Oncilla (Leopardus tigrinus) este o specie răspândită de-a lungul Amazonului şi în zona Anzilor. Această felină de dimensiunile unei pisici de casă constituie cea mai mică specie de feline din America de Sud. Oamenii de ştiinţe ştiu foarte puţine lucruri despre viaţa acestor misterioase feline.

Imaginea premiată a fost realizată în vara anului trecut, atunci când cercetătorii Guido Ayala, Maria Viscarra şi Robert Wallace realizau un studiu cu ajutorul camerelor-capcană, pentru a identifica animalele sălbatice ce trăiesc în Madidi, una dintre zonele cu cel mai mare grad al biodiversităţii de pe Terra.

În Parcul Naţional Madidi trăiesc 11% din speciile de păsări existente pe Terra, mai bine de 200 de specii de mamifere, 300 de tipuri de peşti şi 12.000 de varietăţi de plante. Parcul, ce se întinde pe 19.000 de kilometri pătraţi, include numeroase habitate, de la pădurile tropicale ale Amazonului până la vârfurile înzăpezite ale Anzilor.

Imaginea cu exemplarul de oncilla a fost premiată cu 1.000 de lire sterline, urmând să fie publicată în ediţia din decembrie a revistei BBC Wildlife.

Sursa: Wildlife Conservation Society