Home » D:News » Îţi este frig? Poate că te simţi singur

Îţi este frig? Poate că te simţi singur

Publicat: 13.12.2012
Singurătatea chiar ne poate face să ne fie frig, susţin oamenii de ştiinţă care au realizat un studiu în urma căruia s-a constatat că indivizii excluşi dintr-un grup experimentează scăderi de temperatură.

Oamenii de ştiinţă de la universităţile Purdue şi Tilburg din Olanda au realizat un experiment în care mai mulţi voluntari au participat la un joc cu avataruri generate pe computer, ce presupunea pasarea unei mingii de la unul la altul.

Avatarurile erau programate pentru a exclude anumite persoane din joc. În tot acest timp, cercetătorii au măsurat temperatura pielii a fiecărui participant de 24 de ori.

Rezultatele au demonstrat că cei care nu au primit nicio pasă au experimentat o scădere a temperaturii corpului de 0, 378 grade Celsius.

Deşi schimbarea de temperatură poate părea mică, ea este destul de semnificativă având în vedere că restul participanţilor nu au nu s-au confruntat cu astfel de schimbări.

Acum, oamenii de ştiinţă presupun că fenomenul ar putea fi declanşat de sistemul nervos autonom. Cercetări anterioare au arătat că pulsul, nivelurile respiraţiei şi restul răspunsurilor fiziologice sunt afectate de evenimentele din viaţa socială. Prin urmare, atunci când oamenii se simt excluşi, vasele de sânge de la periferia corpului se îngustează, determinând activarea unui mecanism de apărare numit vasoconstricţia.

Mai multe studii din ţări diferite au demonstrat că excluderea ne face să percepem diferit mediul înconjurător. Astfel de impresii ne pot face să simţim că temperatura dintr-o cameră este mult mai scăzută decât în realitate.

În schimb, s-a constatat că acest sentiment poate fi schimbat dacă atingem un corp cald, precum o ceaşcă de cafea fierbinte. Mai mult, studii realizate de cei de la Yale au arătat că oamenii devin mai sociabili după ce ating un corp cald.

Sursa: NY Times