Home » D:News » În scurt timp, vom putea alimenta automobilele cu şampon şi săpun, graţie unei inovaţii britanice

Publicat: 18.12.2012
Oamenii de ştiinţă au demonstrat că biologia sintetică poate permite manipularea substanţelor chimice pe bază de carbon, precum cele din săpunuri sau şampoane, transformându-le în celule.

Descoperirea sugerează că este posibil să se creeze combustibil din acizii graşi apăruţi în mod natural. Oamenii de ştiinţă, coordonaţi de prof. Nick Turner de la Universitatea din Manchester, au folosit biologia sintetică pentru a manipula acizii graşi naturali astfel încât să direcţioneze aceste molecule spre producţia de combustibil şi substanţe chimice de uz casnic.

Substanţele pe bază de hidrocarbon sunt întâlnite peste tot în viaţa de zi cu zi, de la parfumul din săpun până la combustibilul din maşini. Numărul de atomi de carbon şi caracterul lor de acizi, aldehide, alcooli sau alcani reprezintă parametrii importanţi care influenţează gradul de toxicitate ale organismelor, eficienţa utilizării lor drept carburanţi şi modul în care sunt percepute olfactiv de oameni.

Descoperirea le va permite oamenilor de ştiinţă să exploreze modul în care se poate crea energie regenerabilă din surse sustenabile. Avansarea în acest domeniu ar putea duce la descoperirea unor moduri mai inovatoare de creare a carburanţilor din resurse naturale.

Biologia sintetică este un domeniu de cercetare care combină ştiinţa cu ingineria în beneficiul societăţii.

Sursa: Eurekalert