Home » D:News » O femeie din Americi ar fi vizitat Europa cu 500 de ani înainte de naşterea lui Columb

Publicat: 22.12.2012
Cu mult înainte ca Cristofor Columb să se fi născut, o femeie membră a unei populaţii de nativi americani pare să fi călătorit spre europa împreună cu vikingii, susţine un nou studiu genetic.

Oamenii de ştiinţă au analizat porţiuni ale ADN-ului care se transmite numai de la mamă la copil şi au descoperit că aproximativ 80 de oameni care trăiesc în Islanda zilelor noastre posedă o variaţie genetică asemănătoare cu una descoperită la majoritatea indivizilor din populaţii nativ americane.

Din studiu s-a concluzionat că misterioasa semnătură genetică a intrat în materialul genetic al islandezilor în jurul anilor 1000, cam în aceeaşi perioadă în care vikingii au navigat din Islanda spre Groenlanda. Oamenii de ştiinţă cred că este posibil ca o femeie de origine amerindiană fie să se fi îndrăgostit de unul dintre vikingi, fie să fi fost luată cu forţa la bordul vasului, întorcându-se cu navigatorii în Islanda.

Din punct de vedere statistic, acest scenariu este mult mai plauzibil comparativ cu explicaţia alternativă care susţine că această trăsătură a apărut independent la două populaţii distincte.