Home » D:News » Un mod simplu prin care poţi impresiona la interviul de angajare

Un mod simplu prin care poţi impresiona la interviul de angajare

Un mod simplu prin care poţi impresiona la interviul de angajare
Publicat: 30.03.2013
Atunci când aplici pentru un job şi eşti chemat la interviu, ţi se cere să respecţi o serie de reguli de bun simţi, precum etalarea unui aspect prezentabil şi îngrijit, să ajungi la timp, să cunoşti câteceva despre companie şi să explici cum poţi contribui la succesul ei.

O cercetarea publicată recent sugerează că această prezentare ar trebui să mai includă un pas: să prezentaţi cum a fost ultima dată când aţi preluat controlul asupra unei situaţii. 

În două experimente, unul care a fost realizat pe scrisori de intenţie şi un altul bazat pe interviuri de angajare, s-a constatat că aplicanţii aveau mai multe şanse de a fi angajaţi atunci când pomeneau despre o situaţie în care simţiseră că deţin puterea. 

„Relatarea unui eveniment în care aplicaţii au simţit că deţin puterea a afectat dramatic impresia pe care şi-o formau intervievatorii” au notat autorii studiului coordonat de Joris Lammers. 

Primul experiment a fost realizat pe 177 studenţi olandezi care au fost aleşi să joace fie rolul aplicantului, fie pe cel al angajatorului. Ca sarcină de „încălzire”, „aplicaţii” au fost instruiţi să scrie despre o situaţie în care fie au deţinut puterea, fie nu. Apoi, au citit un anunţ de angajare (pentru asistent de vânzări) şi au redactat scrisori de intenţie pentru a aplica la el. Scrisorile au fost citite de „angajatori”, care ulterior au fost rugaţi să declare care este probabilitatea ca aplicanţii să ocupe postul. 

Rezultatele au arătat că aplicaţii care au relatat o experienţă în care au simţit de deţin controlul dădeau impresia că sunt mai  încrezători în propriile forţe, decât restul aplicaţilor. De asemenea, probabilitatea acestora de a fi angajaţi era mai mare decât a celorlalţi participanţi. 

Al doilea studiu a fost realizat pe 55 de studenţi francezi care au luat parte la un interviu de 15 minute pentru admiterea la scoală de afaceri. Înainte de fiecare interviu, aproximativ o treime dintre ei au scris despre o perioadă în care au simţit că deţin puterea, în timp ce o treime a scris despre o experienţă în care se simţeau lipsiţi de putere. Restul participanţilor, nu au fost puşi să scrie nimic. 

„Intervievatorii” au notat cât de convingător era fiecare participant şi declarau dacă ar fi angajat pe vreunul dintre ei. Dintre cei care nu au scris nimic, 47,1 au fost admişi, comparativ cu 68,4% dintre cei care scriseseră despre experienţa în care deţinuseră putere şi 26,3% dintre cei care descriseseră o situaţie în care se simţiseră lipsiţi de putere. 

Sursa: PS Mag

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase