Home » D:News » Mulţumită unui aliment „temut” vom putea scăpa de migrene

Mulţumită unui aliment „temut” vom putea scăpa de migrene

Publicat: 25.04.2013
Ultimele indicii pe care le au oamenii de ştiinţă în ceea ce priveşte tratarea migrenelor sunt legate de studierea ardeilor iuţi.

Mai exact, cercetătorii au descoperit că există o asemănare foarte mare între ceea ce se petrece în creier în timpul migrenelor şi modul în care reacţionează pielea atunci când este frecată cu ardei iute.  Ca urmare a acestei constatări, oamenii de ştiinţă studiază modul în care reacţionează pielea în contact cu ardeii iuţi pentru a avea noi indicii legate de crearea unui nou medicament care să stopeze migrenele.

În urma cercetărilor, oamenii de ştiinţă au descoperit că atunci când uleiul de ardei atinge pielea, capsaicina din piper determină corpul să elibereze peptide asociate cu gena calcitoninei (CGRP), lucru care duce la o creştere a fluxului sanguin în zona afectată.

Acum, companiile specializate în biotehnologie urmăresc o substanţă chimică eliberată în timpul migrenelor şi care transportă semnalele „durerii” de la un nerv la altul. Prin împiedicarea unui receptor al unui nerv să primească mesajul, aceste companii speră să dezvolte medicamente care previn atacurile debilitante.

Una dintre aceste companii este Amgen, iar oamenii de ştiinţă de aici testează deja un potenţial medicament. Pentru a verifica teoria ardeiului iute,  cercetătorii au injectat presupusul medicament sub pielea pacienţilor care fuseseră daţi cu ulei de ardei iute pe piele. Rezultatele au arătat că medicamentul a împiedicat CGRP care cauzează o creştere a fluxului sanguin.

Una dintre teoriile legate de originea migrenele susţine că acestea ar fi create de vasele de dilatarea vaselor de sânge. Prin urmare, dacă noul tratament va reuşi să blocheze un receptor din creier astfel încât acesta să nu mai primească mesajul „durere”, migrenele vor putea fi evitate complet.

În ciuda faptului că migrenele reprezintă o problemă comună, până acum nu au fost descoperite tratamente care să le vină de hac. Tocmai de aceea descoperirea unui nou potenţial medicament este aşteptată de o masă mare de oameni care se confruntă cu această problemă.