Home » D:News » Hubble a descoperit un mic satelit: de astăzi Neptun se mândreşte cu 14 „luni”

Hubble a descoperit un mic satelit: de astăzi Neptun se mândreşte cu 14 „luni”

Publicat: 16.07.2013
Un nou satelit a fost descoperit în jurul lui Neptun, devenind astfel cel de-al 14-lea cunoscut până în zilele noastre care gravitează în jurul acestei planete îndepărtate din Sistemul Solar.

Noul satelit este cel mai mic dintre toţi cei care orbitează în jurul lui Neptun şi are un diametru de doar 19 kilometri, potrivit observaţiilor realizate cu ajutorul telescopului Hubble, a precizat agenţia spaţială americană.

Neptun este cea de-a opta şi totodată ultima planetă din Sistemul Solar în funcţie de distanţa faţă de Soare.

Noul satelit, denumit S/2004 N1, este de circa 100 milioane de ori mai puţin luminos decât cea mai puţin strălucitoare dintre stelele care pot fi văzute cu ochiul liber, motiv pentru care nu a fost observat de Voyager 2 în 1998, atunci când a trecut pe lângă Neptun.

Astronomii de la NASA l-au reperat urmărind un punct alb care apărea cu regularitate în cele peste 150 de fotografii realizate de telescopul Hubble între anii 2004 şi 2009.

Satelitul a fost descoperit pe 1 iulie de Mark Showalter de la Institutul SETI din Mountain View din California.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că S/2004 N1 are nevoie de 23 de ore pentru a efectua o rotaţie completă în jurul planetei Neptun.