Home » D:News » Iată cum poţi contribui la progresul ştiinţei cu ajutorul telefonului tău mobil! (VIDEO)

Publicat: 24.07.2013
Persoanele care au un telefon mobil dotat cu un sistem de operare Android 2.3 (sau mai nou) pot ajuta ştiinţa să progreseze prin descărcarea unei aplicaţii şi prin alegerea unui proiect pe care doresc să îl ajute, de la lupta împotriva SIDA până la identificarea unor noi stele.

Prin donarea capacităţii de procesare pe care nu o folosesc, utilizatorii dispozitivelor cu Android devin „cetăţeni-oameni de ştiinţă”, ajutând cercetătorii din diferite institute să accelereze eforturile ştiinţifice pe care le desfăşoară.

De regulă, puterea de procesară oferită de public avea ca sursă computerele acestora, însă pe măsură ce smartphone-urile şi tabletele devin din ce în ce mai puternice, mai eficiente din punct de vedere energetic şi totodată mai răspândite, cercetătorii au început să apeleze şi la ele.

Dacă doriţi să ajutaţi eforturile ştiinţifice, nu trebuie decât să descărcaţi cea mai recentă versiune a aplicaţiei BOINC (Berkeley Open Infrastructure for Network Computing) – care gestionează aspectele tehnice ale donării de capacitate de procesare – de pe Google Play şi să alegeţi proiectul către care doriţi să donaţi. Puteţi să descoperiţi stele noi cu ajutorul Einstein@Home sau să luptaţi împotrive SIDA prin World Community Grid.

De asemenea, dacă sunteţi îngrijoraţi de efectul pe care această aplicaţie îl va avea asupra bateriei, puteţi să vă liniştiţi: dispozitivele care rulează BOINC vor participa doar atunci când sunt conectate la o reţea wireless, când se încarcă şi când bateria este peste nivelul de 90% de încărcare.

Proiectul FightAIDS@Home este găzduit de IBM pe World Community Grid şi este coordonat de oamenii de ştiinţă din cadrul Laboratorului Olson de la Scripps Research Institute. Aceştia caută noi medicamente cu forma şi compoziţia chimică potrivită pentrua bloca cele trei enzime de care virusul are nevoie pentru a se răspândi. World Community Grid a mai fost folosit şi în alte proiecte şi intenţionează să adauge alte proiecte în aplicaţia pentru Android.

Proiectul Einstein@Home este desfăşurat de Institutul Max Planck pentru Fizică Gravitaţională din Germania şi analizează datele colectate de cel mai mare radiotelescop din lume. Proiectul apelează la telefoanele Android pentru a căuta pulsari. Cu cât va avea la dispoziţie mai multă putere de procesare, cu atât va înţelege mai repede şi mai bine modul în care stelele şi universul evoluează. Graţie celor 340.000 de participanţi, cercetătorii au descoperit deja aproximativ 50 de pulsari noi.

Surse: CNET, IBM