Home » D:News » De ce are iepurele coada albă?

De ce are iepurele coada albă?

Publicat: 09.08.2013
Văzuţi din spate, majoritatea iepurilor au, dacă nu toată, măcar o parte din coadă albă. Deşi, ar părea că această pată ar atrage mai uşor atenţia prădătorilor, specialiştii au ajuns la concluzia că, de fapt, ea îi induce pe aceştia în eroare.

În timp ce se plimba printr-un parc, cercetătorul Dirk Semmann de la Universitatea din Gottingen a observat un iepure cu coada albă care fugea. Atunci când iepurele schimba direcţia rapid şi pe neaşteptate, pata albă, pe care o urmărea cercetătorul, dispărea la fiecare schimbare de direcţie, inducându-l în eroare pe privitor.

Semmann a presupus că această pată albă de pe coadă reprezintă un avantaj evolutiv, „altfel nu ar avea ce să caute acolo”, a explicat acesta. Pentru a testa teoria, el şi colegii săi au creat un joc video în care 24 de subiecţi umani au fost puşi să urmărească fie un punct alb, fie un punct negru, care simulau un iepure ce fugea de un prădător.

Iepurii vizuali luau curbe bruşte la dreapta şi la stânga, un comportament tipic pentru aceste animale atunci când vor să scape de prădători. În timpul acestor curbe, subiecţii erau rugaţi să indice în ce direcţie considerau că urma să se îndrepte animalele.

„Am descoperit diferenţe semnificative…atunci când coada albă era prezentă, participanţii dădeau mai multe răspunsuri incorecte, făceau mai multe greşeli”, a declarat Semmann.

Acum, cercetătorul speră că în viitor va putea să realizeze alte experimente în care să urmărească iepuri adevăraţi în sălbăticie.

Sursa: NBC News