Home » D:News » Autorităţile americane fac noi dezvăluiri despre o ameninţare fără precedent în istoria omenirii, ce ucide zeci de mii de persoane anual

Publicat: 17.09.2013
Specialiştii Centers for Disease Control and Prevention (CDC) au publicat primul raport realizat până acum pe tema uneia dintre cele mai subestimate ameninţări la adresa sănătăţii publice: organismele rezistente la antibiotice.

În raportul „ Antibiotic resistance threats in the United States, 2013”, cercetătorii americani au ajuns la câteva concluzii îngrijorătoare:

• În fiecare an, 2.049.442 de afecţiuni din SUA sunt cauzate de bacterii şi fungi rezistente la anumite clase de antibiotice
  • În fiecare an, aceste afecţiuni provoacă 23.000 de decese
  • Din cauza acestor afecţiuni şi decese, sistemul medical suportă cheltuieli adiţionale anuale de 20 de miliarde de dolari
  • Dincolo de costurile medicale directe, societatea mai plăteşte un cost de 35 de milioane de dolari sub forma productivităţii pierdute

Dr. Tom Frieden, directorul CDC, a lansat un avertisment sumbru: „Dacă nu suntem atenţi, în scurt timp ne vom găsi în epoca post-antibiotice. Iar unii pacienţi şi unii microbi se găsesc deja acolo”.

Raportul identifică trei ameninţări considerate „urgente” de specialiştii americani:

• CRE (Carbapenem-resistant Enterobacteriaceae), un set de microbi întâlniţi în spitale ce sunt rezistenţi la aproape toate antibioticele. Aceştia provoacă 9.000 de infecţii anuale în SUA şi 600 de decese
  • Gonoreea rezistentă la antibiotice, ce reacţionează la un singur medicament: 246.000 de infecţii anual
  • Clostridium difficile, ce devine tot mai rezistentă la o clasă de medicamente şi care serveşte drept marker pentru folosirea altor antibiotice: 250.000 afecţiuni anual, 14.000 de decese

În cea de-a doua categorie, ameninţări „serioase”, specialiştii includ 12 infecţii bacteriene şi fungale: Acinetobacter, Pseudomonas aeruginosa, VRE, Campylobacter, Salmonella, Shigella, MRSA, Candida, tuberculoza şi altele.

„Dacă nu vom fi atenţi, cabinetul cu medicamente va fi gol atunci când doctorii vor avea nevoie de soluţii împotriva infecţiilor”, a declarat dr. Tom Frieden.

Specialiştii avertizează că în cazul în care situaţia se va înrăutăţi, doctorii ar putea deveni reticenţi în a efectua operaţii sau în a trata pacienţii de cancer dacă nu vor şti că există antibiotice care să protejeze pacienţii de infecţii.

Surse: Wired, AP