Home » D:News » Ai faţa lată? Asta ţi-ar putea îngreuna viaţa

Ai faţa lată? Asta ţi-ar putea îngreuna viaţa

Publicat: 20.09.2013
Bărbaţii cu feţe late nu au tocmai o viaţă uşoară. Anul trecut, doi profesori de management de la Universitatea din California au descoperit că bărbaţii care au feţe late sunt mult mai tentaţi să înşele sau să mintă pentru a-şi mări câştigurile financiare. Acum, un nou studiu realizat de aceiaşi cercetători sugerează că oamenii îi percep cu cei cu feţe late drept indivizi mai agresivi şi mai puţin demni de încredere şi prin urmare aleg să fie egoişti în compania acestora.

Studiul a constat în mai multe experimente la care au luat parte mai bine de 100 de participanţi. Mai întâi, oamenii de ştiinţă au descoperit că bărbaţii cu feţe late erau mai egoişti atunci când erau rugaţi să împartă resurse între ei şi un partener.

Într-un alt studiu, fiecărui participant i s-a arătat o  imagine în care era surprins partenerul pe care îl avusese în experimentul anterior. Unele poze erau manipulate digital astfel încât indivizii să aibă feţe mai late, în timp ce altele erau modificate în aşa fel încât chipurile să pară mai înguste. Astfel s-a constatat că indivizii care văzuseră chipurile mai late anticipaseră comportamentul egoist pe care l-ar fi avut partenerul şi, la rândul lor, au împărţit resursele într-un mod egoist. În schimb, oamenii care au crezut că lucrează cu un partener cu faţa îngustă au fost mult mai cooperanţi.

În timpul unui alt experiment, cercetătorii i-au informat pe participanţi, înainte ca aceştia să aibă posibilitatea de a împărţii resursele, cu privire la modul în care partenerii lor au ales să le împartă. Modul în care „partenerul” a tratat participantul a fost bazat pe rezultatele din cele două experimente realizat anterior. Rezultatele au arătat că dacă indivizii sunt trataţi cu egoism, ei au tendinţa de a deveni, la rândul lor, şi mai egoişti.

„Rezultatele noastre sugerează că bărbaţii care au feţe mai late sunt implicaţi în mai puţine relaţii de cooperare şi în mai multe experienţe competitive, comparativ cu indivizii cu feţe înguste, iar aceste diferenţe de expunere la interacţiuni sociale ar putea afecta predispoziţia generală a bărbaţilor de a coopera şi a concura”, au notat autorii studiului.

Desigur, cauzele care stau la baza acestei corelaţii sunt discutabile. Studii anterioare au indicat că feţele late sunt asociate cu agresivitatea, lucru care ar putea influenţa modul în care se comportă oamenii. Pe de altă parte, s-ar putea ca oamenii să perceapă bărbaţii cu feţe late drept indivizi puternici din punct de vedere fizic, deci nu ar fi exclus ca aici să fie implicaţi şi unii factori legaţi de dominanţă.

Sursa: POPSCI