Home » D:News » De ce este Stephen Hawking cel mai faimos om de ştiinţă al secolului XXI: ideile lui pe înţelesul tuturor (VIDEO)

Publicat: 21.09.2013
Ştim cu toţii că Stephen Hawking a încercat să rezolve unele dintre cele mai mari mistere legate de spaţiul cosmic. Dar, care sunt aceste întrebări şi care au fost ideile lui geniale, mai exact?

UPDATE Stephen Hawking a murit în 14 martie 2018 la vârsta de 76 de ani.

1. Ce se află în centrul unei găuri negre?

Găurile negre sunt obiecte incredibil de dense. Ele au o gravitaţie atât de puternică încât nici măcar lumina nu poate scăpa de această forţă.

Împreună cu fizicianul Roger Penrose,  Hawking a demonstrat că dacă am reuşi să ajungem în centrul unei găuri negre am găsi un fenomen numit „singularitate gravitaţională”. În singularitate, materia este strânsă într-un spaţiu atât de mic încât forţa gravitaţională devine infinită şi totul este strivit până la un punct de densitate infinită

2. Ce se întâmplă la marginea unei găurii negre?

Dacă aveţi impresia că vidul este gol, atunci vă înşelaţi. Potrivit teoriei cuantice, cel puţin, vidul conţine particule şi antiparticule care apar de nicăieri şi apoi dispar. Când acest lucru se produce la marginea unei găuri negre, una dintre cele două particule poate intra în gaura negară lăsând-o pe cealaltă să scape. Acest fenomen poartă numele de radiaţia Hawking.

Acum, acele particule care intră în gaura neagră au o masă negativă, iar acest lucru va determina gaura să devină din ce în ce mai mică până va dispărea. Desigur, vorbim aici despre un proces de foarte lungă durată, însă, în ultimele sale clipe, gaura neagră explodează cu o energie echivalentă cu cea a milioane de bombe de nucleare, iar în urma sa nu va mai rămâne nimic.

3. Aşadar, de ce este Stephen Hawking cel mai faimos om de ştiinţă aflat în viaţă?

Ei bine, el a demonstrat că, la un moment dat, toate lucrurile din Univers au ajuns în singularitate, iar apoi, când explozia s-a produs, a luat naştere Big Bang-ul care a format galaxii, planete, pe mine şi pe tine şi tot ce se mai află în Univers.