Home » D:News » De ce au bărbaţii nasul mai mare decât femeile?

De ce au bărbaţii nasul mai mare decât femeile?

Publicat: 19.11.2013
V-aţi întrebat până acum de ce bărbaţii au nasurile mai mari decât femeile? Oamenii de ştiinţă susţin că acest lucru este determinat de faptul că bărbaţii au mai mulţi muşchi, motiv pentru care au nevoie de un nivel mai mare de oxigen.

Un nou studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Iowa susţine că diferenţele dintre bărbaţi şi femei în ceea ce priveşte conformaţia şi necesarul de energie influenţează mărimea nasului. Potrivit experţilor, bărbaţii au nasuri mai mari deoarece aceştia au o masă musculară mai mare, motiv pentru care au nevoie de mai mult oxigen. Nasurile mai mari permit inspirarea unei cantităţi mai mari de oxigen şi transportarea acestuia spre muşchii pe care îi ajute să se dezvolte şi să se menţină.

„Această relaţie a fost discutată în literatura de specialitate, însă acesta este primul studiu longitudinal care examinează modul în care mărimea nasului este asociată cu mărimea corpului, atât la bărbaţi, cât şi la femei”, susţine Nathan Holton, coordonatorul lucrării publicate în American Journal of Physical Anthropology.

„Am demonstrat că pe măsură ce corpul se dezvoltă, bărbaţii prezintă o creştere disproporţională a nasului. Această creştere urmează acelaşi model ca variabilele de energie, precum consumul de oxigen, rata metabolică şi necesarul zilnic de energie în timpul creşterii”, au mai explicat cercetătorii.

De asemenea, noul studiu oferă şi o nouă înţelegere a motivului pentru care neanderthalienii aveau nasurile mari. Oamenii de ştiinţă presupun că strămoşii noştri îndepărtaţi aveau o masă musculară mai mare motiv pentru care aveau nevoie de nasuri mai mari. În schimb. oamenii moderni, au o masă musculară mai scăzută şi astfel nasurile le sunt mai mici.

În plus, Holton a argumentat că plămânii şi cutia toracică sunt, de asemenea, mai mici în cazul omului modern, observaţie ce susţine ideea potrivit căreia noi avem nevoie de o cantitate de oxigen mai redusă, comparativ cu neanderthalienii.

Sursa: Counsel&Heal