Home » D:News » O nouă terapie remarcabilă se luptă cu cancerul ca şi cum ar fi o răceală. „Am intrat pe un nou tărâm al medicinei”, anunţă specialiştii

Publicat: 08.12.2013
Cum ar fi dacă celulele sistemului imunitar uman ar putea să se lupte cu cancerul aşa cum se luptă cu o simplă răceală? Cercetătorii de la trei centre anti-cancer din SUA testează această idee, reprogramând celulele T ale pacienţilor de cancer pentru a distruge celulele canceroase, iar până acum rezultatele sunt remarcabile.

„Aceasta este cu siguranţă una dintre cele mai captivante reuşite pe care am văzut-o în terapia cancerului în ultimii 20 de ani”, a comentat David Porter, doctor la University of Pennsylvania. „Am intrat pe un nou tărâm al medicinei”, anunţă Porter.

În cadrul terapiei, doctorii extrag celulele T din corpul pacientului, le reprogramează prin transferarea unor gene noi, iar apoi le reintroduc în corp. După ce revenirea în corp, fiecare celulă modificată se multiplică de 10.000 de ori, iar aceste celule „vânător” caută şi atacă celulele canceroase din corp.

Pe scurt, cercetătorii încearcă să înveţe corpul pacienţilor afectaţi de cancer să atace această boală aşa cum atacă o răceală obişnuită.

Până acum, tratamentul experimental încercat de specialiştii de la Universitatea Pennsylvania a obţinut rezultate încurajatoare: din 37 de adulţi cu leucemie, 12 au intrat în remisie, 8 în remisie parţială, iar restul au observat îmbunătăţiri. De asemenea, din cele 21 de cazuri pediatrice, 18 au intrat în remisie totală şi au înregistrat rate foarte mici de revenire a bolii.

Tratamentul produce pacienţilor simptome similare gripei, însă acesta este un cost mic pentru beneficiul obţinut. Doctorii afirmă că celulele T reprogramate supravieţuiesc în pacienţi pentru mai bine de 3 ani.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale acestui nou tratament este faptul că nu este dificil de reprodus în alte centre medicale, spune Porter. Cercetătorul afirmă că, în viitor, acest tratament nu va mai fi doar o soluţie experimentală, ci va fi la dispoziţia tuturor celor ce au nevoie de el.

„Speranţa noastră este ca acest tip de tratament să progreseze foarte repede. Nu va fi disponibil tuturor anul viitor, însă nici nu cred că va dura un deceniu”, a concluzionat Porter.

Sursa: CNN