Home » D:News » Gena „vinovată” de lene. Cercetătorii cred că pot obţine un medicament care să-i facă pe oameni mai activi

Publicat: 17.02.2014
Cercetătorii au descoperit o genă care îi face pe oameni să fie mai leneşi şi să refuze exerciţiile fizice. Din fericire, ar putea exista un leac pentru asta.

Mai mulţi oameni de ştiinţă din Beijing şi din Aberdeen au găsit o genă care explică de ce unii oameni tind să se îngraşe şi să evite orice exerciţiu fizic.

Profesorul Wie Li a făcut experimente pe şoareci de laborator şi a observat că mutaţia unei gene îi face pe cobai mai leneşi. Astfel, ei devin obezi şi se îmbolnăvesc.

Dar, după ce aceşti şoareci au primit un medicament care stimula producţia de dopamină, ei au devenit mai activi şi au slăbit.

Această pastilă ar putea ajuta şi oamenii care suferă de aceeaşi mutaţie, crede profesorul John Speakman, de la Universitatea din Aberdeen.

Rezultatul studiului a fost publicat în revista PLOS Genetics.

Sursa Express