Home » D:News » O terapie ingenioasă, ce apelează la modificări genetice, i-a făcut pe oameni să aibă rezistenţă naturală la HIV!

Publicat: 07.03.2014
Celulele imunitare ale unui grup de 12 bolnavi infectaţi cu HIV au fost modificate cu succes, la nivel genetic, de cercetătorii americani, pentru a crea o rezistenţă naturală la virus, fapt care a permis unora dintre aceştia să întrerupă terapia antiretrovirală până la trei luni, informează AFP.

„Acest studiu clinic arată că este posibil să se modifice eficient şi în condiţii de siguranţă celulele imunitare, limfocitele T, ale unui pacient seropozitiv pentru a crea o rezistenţă naturală la HIV”, virusul imunodeficienţei umane, a declarat Carl June, profesor de imunoterapie la Facultatea de medicină a Universităţii din Pennsylvania.

„Aceste celule modificate transplantate (prin perfuzie) în organismul persoanelor bolnave au persistat în corp şi au permis reducerea potenţială a încărcăturii virale fără utilizarea medicamentelor antiretrovirale. Acest lucru ne întăreşte convingerea că celulele imunitare T reprezintă cheia pentru a înlătura necesitatea de a lua antiretrovirale toată viaţa, ceea ce ar putea duce, potenţial, la o formă de vindecare„, a precizat Carl June, în studiul publicat în New England Journal Of Medicine.

Pentru acest studiu clinic, echipa de cercetători condusă de Carl June a modificat celulele T ale acestor pacienţi pentru a reproduce o mutaţie rară a genei „CCR5”, care împiedică virusul imunodeficienţei umane să pătrundă în celulele imunitare. Această mutaţie, prezentă doar la 1% din populaţie, conferă o rezistenţă naturală faţă de virusul SIDA.

Echipa a tratat 12 pacienţi cu câte o singură perfuzie ce conţinea aproximativ 10 miliarde de celule T modificate genetic, între mai 2009 şi iulie 2012. Şase pacienţi au încetat să ia antiretrovirale timp de 12 săptămâni, la o lună după perfuzie, iar ceilalţi şase au continuat cu tratamentul antiretroviral obişnuit.

Celulele T modificate au rămas în organismul pacienţilor, după cum au relevat analizele sangvine efectuate în timpul vizitelor de control.

Reducerea numărului de celule T modificate a fost mai mică decât în cazul celulelor care nu au fost modificate în organismul pacienţilor care nu au întrerupt tratamentul cu antiretrovirale.