Home » D:News » Câinii chiar îşi iubesc stăpânii? Experimentul care arată cum reacţionează creierul lor la mirosul unui om cunoscut

Publicat: 12.03.2014
Ca să afle dacă într-adevăr câinele este cel mai bun prieten al omului, cercetătorii de la Universitatea Emory din Georgia, SUA, au făcut un experiment inedit.

Oamenii de ştiinţă au testat la RMN 12 căţei dresaţi, care nu fost sedaţi sau imobilizaţi în timpul testului. În timp ce creierul lor era analizat la RMN, aceşti câini au simţit diferite mirosuri, printre care şi mirosul stăpânului lor, iar reacţia lor a fost atent monitorizată.

Gregory Berns, şeful echipei de cercetători, spune că toate animalele au reacţionat pozitiv la mirosul unei persoane de care erau ataşate.
Testul RMN a demonstrat o activitate în zona nucleului caudat din creier, care este centrul activat de mecanismul recompensei.

Niciun alt stimul nu a dus la o asemenea reacţie, nici măcar mirosul unor alţi câini cunoscuţi de subiecţii testaţi.

„Câinii au deosebit mirosul stăpânului de alte mirosuri şi au reacţionat diferit la el”, spune Berns.

Cercetătorii recunosc însă că nu au cum să afle ce anume activează reacţia pozitivă a câinelui – simpla asociere cu omul respectiv, sau asocierea omului cu faptul că acesta îi dă mâncare şi îl îngrijeşte.

Un studiu anterior a demonstrat că oamenii şi căţeii folosesc aceeaşi regiune a creierului ca să „simtă” – nucleul caudat, care are mulţi receptori de dopamină.