Home » D:News » Efectul neaşteptat pe care îl are schimbarea climei asupra peştilor. Ce au observat oamenii de ştiinţă (VIDEO)

Publicat: 17.04.2014
Oceanele planetei devin tot mai acide din cauza dioxidului de carbon care ajunge din atmosferă în apă. Fauna marină, în special peştii, sunt foarte afectaţi de aceste schimbări.

Pentru prima dată, oamenii de ştiinţă au analizat modul în care sunt influenţaţi peştii de cantitatea crescută de CO2 din apă. Ei au testat reacţia peştilor într-o apă cu aciditate mai mare decât în mod normal.

Au comparat comportamentul unor peşti care au trăit într-o apă cu aciditate normală şi al unor peşti care proveneau din recife de corali cu aciditate mai mare a apei, în apropiere de Papua Noua Guinee.

În mod normal, apa oceanului trebuie să aibă un PH de 8.14, dar, din cauza gazelor cu efect de seră aceasta va scădea până la 7,8 până în anul 2100, cred specialiştii.

Cercetătorii de la Georgia Institute of Technology din Atlanta au observat că sistemul senzorial al peştilor este serios afectat într-o apă cu aciditate mai mare.

Neuronii nu mai funcţionează corect, peştii nu mai percep bine mirosul şi nu mai pot evita prădătorii. Practic, ei îşi pierd instinctul de supravieţuire.

Specialiştii vor acum să afle dacă peştii se pot adapta în timp în apele mai acide. Cercetarea a fost publicată pe 13 aprilie în Nature Climate Change.