Home » D:News » Fotografia nu este trucată! Ce s-a întâmplat cu acest fluture (Galerie FOTO)

Fotografia nu este trucată! Ce s-a întâmplat cu acest fluture (Galerie FOTO)

Publicat: 28.04.2014
Deşi la prima vedere această fotografie pare un trucaj, este reală şi prezintă un fluture care este pe jumătate femelă şi pe jumătate mascul. Condiţia aceasta se numeşte ginandromorfism.

Ginandromorfismul se întâlneşte la unele specii de păsări, crustacee sau insecte, dar mecanisul care duce la apariţia acestor anomalii este mai cunoscut la acestea din urma.

De exemplu, o musculiţă cu cromozomi XX va deveni femelă. Totuşi, un embrion care pierde cromozomul Y se va dezvolta într-un mascul, care va fi însă infertil.

Specialiştii cred că ginandromorfismul apare atunci când doi spermatozoizi diferiţi intră într-un singur ovul. Astfel, se va naşte o insectă care va fi femelă şi mascul într-un singur trup.

Un exemplu de ginandromorfism la o pasăre cardinal    (Foto: Brian Peer)Un exemplu de ginandromorfism la o pasăre cardinal

În privinţa altor specii, părerile experţilor sunt împărţite. Unii cred că aceste fiinţe sunt de fapt „himere”, adică  doi embrioni diferiţi care fuzionează în timpul dezvoltării, fiind astfel opusul unor gemeni identici, care sunt de fapt un embrion care se divide în două trupuri.

La păsări, este posibil ca acest fenomen să apară în timpul fomării ovulului, acesta purtând doi cromozomi diferiţi, în loc de unul singur.

Un homar care suferă de ginandromorfism bilateral    (Foto: Department of Fisheries and Oceans, Canada)Un homar care suferă de ginandromorfism bilateral

La unele exemplare care suferă de ginandromorfism fenomenul este mai puţin evident. În această poză însă, fluturele din prima poză este un caz de ginandromorfism bilateral, unde diviziunea este perfectă, cele două jumătăţi ale corpului fiind complet diferite.

Sursa: I Fucking Love Science!