Home » D:News » „Peştele Alien” i-a uimit pe specialişti. Cum arată specia pe care nimeni nu o poate clasifica (FOTO)

Publicat: 14.05.2014
Un peşte mic şi ciudat, cu dinţi asemeni monstrului din seria „Alien”, este un adevărat mister pentru oamenii de ştiinţă, care nu au reuşit încă să-l includă într-o specie anume.

Kryptoglanis shajii poate fi întâlnit într-un singur loc din lume – în munţii Western Ghats din Kerala, India.

De obicei, el trăieşte în subteran, dar poate fi văzut ocazional în izvoare şi chiar pe câmpurile de orez inundate.

Peştele a fost catalogat abia în anul 2011 ca o specie nou descoperită. Deşi ihtiologii au stabilit că este vorba de un somn foarte mic, de doar 10 cm lungime, nu l-au inclus încă într-una din cele trei familii de somni, pentru ca are caracteristici foarte diferite.

Deşi aparent arată ca orice alt somn, lui Kryptoglanis shajii îi lipsesc anumite oase, iar alte oase au o formă unică, complet diferită de alte specii de peşti.

Acest somn are maxilarul asemănător unui buldog şi patru rânduri de dinţi foarte ascuţiţi. Cercetătorii nu ştiu încă de ce a evoluat în acest fel straniu şi la ce anume îi folosesc aceste caracteristici.