Home » D:News » Calculele astronomilor au fost confirmate. Galaxia noastră va intra în coliziune cu o altă galaxie

Publicat: 04.06.2014
Peste aproximativ 2 miliarde de ani, galaxia noastră, Calea Lactee şi cea vecină, Nebuloasa Andromeda, vor intra în coliziune.

Noile măsurători furnizate de telescopul spaţial Hubble au confirmat calculele astronomilor, care estimaseră această coliziune cosmică.

Va fi un adevărat spectacol pe cer şi în urma impactului se vor foma stele noi. Din păcate, atunci planeta noastră va fi dispărut de mult timp, arsă de Soarele care îşi va mări dimensiunea.

Calea Lactee şi Andromeda fac parte dintr-un grup special de galaxii, numite Grupul Local. În timp ce alte galaxii se îndepărtează tot mai mult unele de altele din cauza extinderii Universului, cele din Grupul Local se apropie una de alta din cauza gravitaţiei.

De aceea, peste aproximativ 2 miliarde de ani ele vor intra în coliziune. Dar, pentru că galaxiile sunt mai mult spaţiu gol, ele vor trece practic una prin cealaltă, asemeni unor fantome.

Gravitaţia va perturba orbita stelelor şi le va arunca departe în spaţiu, iar la final cele două galaxii vor forma una singură, uriaşă. Noi stele se vor naşte şi astfel poate şi noi planete, pe care va apărea viaţă.

Sursa: New York Times