Home » D:News » Super-alimentul care poate rezolva problema foametei pe glob. Cercetătorii au identificat „produsul minune” (FOTO)

Publicat: 04.07.2014
Cercetătorii au identificat un fruct exotic, mai puţin cunoscut, care poate fi considerat un super-aliment. Este vorba de fructul arborelui-de-pâine, un fruct care seamănă ca textură cu un cartof.

Fructul, sub denumirea sa latină artocarpus altilis, este foarte consumat în insulele din Pacific şi nutriţioniştii cred că poate deveni un aliment care să hrănească întreaga lume, punând astfel capăt crizei de alimente.

Fructul arborelui-de-pâine este bogat în vitamine şi minerale, nu conţine gluten, în schimb este o sursă bogată de proteine şi carbohidraţi.

Potrivit Ministerului Agriculturii din Statele Unite, 220 de grame din acest fruct conţin 1,070 miligrame de potasiu, 60 grame carbohidraţi şi 2,4 grame proteine.

Astfel, un fruct întreg, care are aproximativ 3 kg, poate asigura o masă săţioasă unei familii de 5 persoane.

Un arbore poate produce într-un sezon peste 200 de kg de fructe. Cercetătorii de la Hawaii’s National Tropical Botanical Garden şi organizaţia caritabilă Alliance to End Hunger vor să distribuie acum acest arbore, pentru a fi plantat, în statele care au probleme cu rezervele de hrană.

În Polinezia există tradiţia ca o persoană să planteze un arbore-de-pâine la naşterea unui copil, pentru că fructele lui vor asigura hrana copilului pentru toată viaţa.

Fructul poate rezolva şi problema malnutriţiei copiilor din ţările sărace, pentru că asigură necesarul de fibre, proteine şi energie. În acelaşi timp, scade nivelul de colesterol şi trigliceride, reducând astfel riscul de boli cardiace.

Cercetătorii vor să afle acum ce tip de arbore-de-pâine poate fi adaptat la anumite condiţii de mediu. În prezent, Fundaţia The Trees That Feed plantează aceşti copaci în Haiti.