Home » D:News » Cercetătorii au descifrat o parte din limbajul cimpanzeilor. Ce semnificaţie au anumite gesturi?

Publicat: 05.07.2014
O echipă de cercetători, coordonată de Catherine Hobaiter de la Universitatea Manchester, susţine că a descifrat semnificaţia gesturilor prin care comunică între ei cimpanzeii sălbatici.

Astfel, ei susţin că aceste maimuţe antropoide folosesc 66 de gesturi pentru a comunica 19 mesaje specifice.

În cadrul studiului, cercetătorii au urmărit şi filmat comunităţi de cimpanzei din Uganda, analizând apoi peste 5.000 de schimburi de gesturi.

Potrivit lui Catherine Hobaiter, aceasta este singura formă de comunicare intenţionată înregistrată până acum în lumea animalelor.

Ea susţine că alte specii de maimuţe nu par să folosească intenţionat semnale vocale pentru a comunica mesaje.

În privinţa gesturilor cimpanzeilor, de exemplu, atunci când un cimpanzeu ronţăie o frunză este semnul că vrea să atragă un partener sexual. Nu toate gesturile sunt aşa de clare, multe din ele fiind ambigue.

Un singur gest poate avea mai multe semnificaţii: „urcă-te pe mine!”, „dă-te laoparte!” sau „opreşte-te!”.

Modul în care comunică între ele aceste mamifere este foarte asemănător cu modul în care comunică oamenii, dar acest lucru nu ar trebui să ne uimească, spune Hobaiter.

Cimpanzeii sunt mai apropiaţi genetic de oameni decât de alte specii de maimuţe antropoide, având în comun 94% din gene.