Home » D:News » O metodă simplă prin care putem atenua riscul de depresie postnatală, cea mai nouă descoperire a cercetătorilor

Publicat: 24.07.2014
Femeile care solicită o anestezie epidurală înainte de a naşte sunt mai puţin expuse în faţa riscului de a dezvolta o depresie postnatală, potrivit unui studiu realizat recent de cercetătorii chinezi.

Oamenii de ştiinţă chinezi au descoperit că mamele care au apelat la anestezia epidurală în timpul travaliului prezintă un risc cu 14% mai mare de a suferi de depresie postnatală la şase săptămâni după naştere. Acest risc este, în medie, de 35% pentru femeile care nu au solicitat acest tip de anestezie.

În cadrul acestui studiu, injecţia epidurală a fost singura metodă de controlare a durerilor pentru femeile aflate în travaliu.

Medicii chinezi au descoperit, de asemenea, că alăptatul reprezintă o practică mult mai frecventă în grupul femeilor care au apelat la anestezia epidurală (70%), în comparaţie cu cele care nu au solicitat această procedură (50%).

Katherine Wisner, psihiatru la Universitatea Northwestern din Statele Unite, a întocmit un raport despre studiul realizat de cercetătorii chinezi.

„Controlarea durerii oferă mamelor un început mai bun în calitate de părinte, în comparaţie cu situaţia în care şi-ar începe acest rol epuizate. Indiferent dacă naşterea este naturală sau făcută prin cezariană, controlarea durerii (în timpul naşterii şi după naştere) este o chestiune importantă pentru toate tinerele mame. Nu există naştere fără durere. Obiectivul nostru este de a evita durerile severe. Controlarea acelor dureri din travaliu, pentru ca o femeie să se dezvolte confortabil într-o mamă, reprezintă o metodă plină de sens„, a declarat ea.

Ea spune că descoperirile din acest studiu, publicat în revista Anesthesia & Analgesia, se numără printre puţinele care sunt rezultatul examinării legăturii dintre durerile din timpul travaliului şi depresia postpartum.

Există o relaţie binecunoscută între durerea acută şi cronică şi depresie„, a adăugat cercetătoarea americană.

Incidenţa durerilor postnatale severe este de circa 11 procente în rândul tinerelor mame.

Studiul cercetătorilor chinezi a descoperit că factorii biologici şi emoţionali contribuie la declanşarea depresiei postpartum, care afectează 14,5% din totalul femeilor care nasc.

Katherine Wisner recomandă testarea privind depresia a tuturor femeilor care prezintă dureri cronice la 1-2 luni după naştere.

De asemenea, cercetătoarea americană spune că eliminarea durerilor după naştere este un factor de sprijin în ceea ce priveşte abilitatea tinerelor mame de a se ataşa emoţional de bebeluşii lor şi de a avea grijă de aceştia.

Sursa: Mediafax, Daily Mail