Prima pagină D:News

Studiul care doboară un mit: iată de ce nu ne ajută legumele şi fructele să slăbim!

Teodora Nicolau | 07.25.2014 | ● Vizualizări: 190
Consumul de legume şi fructe, deşi prezintă numeroase beneficii pentru sănătate, s-a dovedit ineficient în curele de slăbire, în cazul în care persoanele care doreau să piardă kilogramele în plus nu renunţau şi la alimentele bogate în calorii.     (Foto: Shutterstock.com) + zoom
Galerie foto (1)

Consumul de legume şi fructe, deşi prezintă numeroase beneficii pentru sănătate, s-a dovedit ineficient în curele de slăbire, în cazul în care persoanele care doreau să piardă kilogramele în plus nu renunţau şi la alimentele bogate în calorii.

Potrivit unui nou studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition, un consum suplimentar de legume şi fructe proaspete nu duce în mod automat la pierderea în greutate, mai ales dacă acestea nu înlocuiesc alimentele bogate în calorii din dietă.

Cercetătorii de la Universitatea din Alabama au examinat studii anterioare despre consumul de fructe şi legume şi luarea în greutate.

Chiar dacă studiile respective au confirmat că cinci porţii de fructe şi legume pe zi au un efect benefic asupra sănătăţii, acestea nu au oferit dovezi concludente că influenţează în mod direct pierderea în greutate.

"Nu putem afirma cu toată certitudinea că există vreun efect al fructelor şi legumelor care să aibă un impact semnificativ asupra pierderii în greutate sau în prevenirea luării în greutate", au afirmat cercetătorii în noul studiu.

"În general, toate studiile pe care le-am cercetat arată un efect aproape zero asupra pierderii în greutate", a precizat cercetătoarea Kathryn Kaiser într-un comunicat pentru ziarul NY Daily News.

"În contextul mai larg al unei diete sănătoase, reducerea aportului de energie este o modalitate de a contribui la pierderea în greutate, prin urmare, pentru a obţine acest lucru trebuie să reducem aportul caloric", a explicat Kathryn Kaiser.

Totodată, consumul de fructe şi legume prezintă numeroase beneficii pentru sănătate şi acestea trebuie incluse în dieta zilnică.

Astfel, un studiu realizat în luna mai a descoperit că nu mai mult de două porţii de fructe şi legume pe zi reduc riscul de accident vascular cerebral cu o treime.

Sursa: Mediafax, Daily Mail