Prima pagină D:News

5 greşeli zilnice care ne pun în pericol sănătatea

07.28.2014 | ● Vizualizări: 167

Comportamente obişnuite, cotidiene, pe care le considerăm inofensive – ori chiar sănătose – pot fi de fapt, nocive pentru starea noastră de sănătate, pe termen lung. Iată 5 dintre aceste comportamente riscante zilnice, explicate de specialiştii americani.

7 dimineaţa: vă spălaţi pe dinţi îndată după micul dejun

Spălarea pe dinţi imediat după masă, cândva recomandată, este azi considerată dăunătoare de către medici. În special după ce aţi mâncat alimente acide – fructe, sucuri – spălarea imediat după terminarea mesei poate slăbi smalţul dinţilor, spune Mark Wolff, de la Colegiul de Stomatologie al Universităţii New York. Deteriorarea smalţului poate duce la apariţia petelor pe dinţi şi a unor crăpături ale smalţului, care creează condiţii pentru apariţia cariilor.

Dacă nu v-aţi spălat înainte de micul dejun, e preferabil să vă clătiţi gura cu apă după  ce aţi mâncat şi să aşteptaţi 40 de minute după masă (timpul necesar calciului din salivă pentru a remineraliza smalţul dentar), apoi să vă spălaţi pe dinţi. 

8.30 dimineaţa: mergeţi la serviciu cu geamul de la maşină deschis

Mai ales în cazul în care faceţi naveta cu maşina, parcurgând deci distanţe lungi, poluarea de pe şosele poate fi extrem de nocivă. Pe autostrăzi, nivelul poluării poate fi de 10 ori mai mare decât într-o zonă rezidenţială, spune Scott Fruin, specialist care studiază influenţa factorilor de mediu asupra sănătăţii la University of Southern California. Gazele de eşapament pot contribui la apariţia durerilor de cap, a cancerului şi a bolilor de inimă. Închideţi geamurile la maşină şi folosiţi funcţia de recirculare a aerului condiţionat, recomandă specialistul; această măsură poate reduce expunerea la particulele de carbon din aer de 4 ori. 

1 după-amiază: vă încălziţi mâncare la microunde într-un recipient de plastic.

Chiar dacă folosiţi un recipient din plastic care nu conţine bisfenol-A (BPA), plasticul mai conţine şi alte substanţe, precum ftalaţii, care pot trece în alimente, putând să afecteze spermatozoizii şi să dezechilibreze sistemul endocrin, spune Germaine Buck Louis, director al National Institutes of Health din SUA. 

Transferaţi mâncarea într-un recipient de sticlă înainte de a o încălzi în cuptorul cu microunde de la serviciu sau aduceţi-o caldă de acasă, într-un termos.

7.30 seara: mergeţi cu maşina acasă după „Happy Hour”

După deconectarea la un pahar de băutură, împreună cu colegii de serviciu, este riscant să conduceţi maşina. Persoanele cu alcoolemie de numai 0,7% au o probabilitate cu 46% mai mare de a avea un accident rutier, comparativ cu cele care nu au băut nimic înainte de conduce, arată un studiu realizat la Universitatea Califonia, San Diego. 

Recomandarea specialistului: vă puteţi scădea alcoolemia cu 30% dacă mâncaţi înainte de a bea, spune  Aaron White, de la National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism.

Atenţie! Această recomandare este aplicabilă şoferilor din SUA, unde limita legală a alcoolemiei la volan este 0,8%, nu şi celor din România, unde toleranţa este zero în ceea ce priveşte consumul de alcool la volan. 

10.30 seara: vă verificaţi e-mail-ul înainte de a merge la culcare.

Managerii care îşi folosesc smartphone-ul pentru treburi de serviciu după ora nouă seara se trezesc buimăciţi, arată un studiu realizat la Universitatea din Florida. Efectele luminii ecranelor asupra somnului sunt bine documentate: utilizarea acestora până cu puţin timp înainte de culcare perturbă somnul. Iar perturbarea somnului este corelată cu creşterea riscului apariţiei a numeroase boli, de la maladii cardiovasculare la diabet, demenţă şi cancer.

Renunţaţi la computer, tabletă, telefon mobil cu cel puţin o oră înainte de culcare. Închideţi funcţia de „notificare” a e-mail-ului după ora 9 seara; dacă e ceva într-adevăr urgent, puteţi fi sunat la telefon. 

Sursa: Fox News