Home » D:News » Misiune reuşită! Sonda spaţială Rosetta a ajuns la cometa 67P. Iată primele imagini

Publicat: 07.08.2014
Rosetta a transmis două imagini detaliate care confirmă faptul că s-a apropiat la aproximativ 100 km de cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko şi s-a înscris pe o orbită triunghiulară în jurul acesteia. Imaginile au fost luate cu ajutorul instrumentului OSIRIS - Optical, Spectroscopic, and Infrared Remote Imaging System - la data de 6 august 2014.

Una dintre imagini – în care apar bolovani, cratere şi pante accidentate – reprezintă o zonă a lobului mai mare al nucleului cometei (sau „corpul”, cum îi spun astronomii, referindu-se la forma nucleului, care a fost asemănat cu o răţuşcă de plastic). Imaginea a fost luată de la o distanţă de 130 km şi are o rezoluţie de 2,4 m/pixel.

Cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko – „corpul”.    Credit: ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDACometa 67P/Churyumov-Gerasimenko - „corpul”.

O a doua imagine înfăţişează lobul mai mic (sau „capul”), care aruncă o umbră asupra „gâtului” şi „corpului”. Imaginea a fost luată de la distanţa de 120 km, având o rezoluţie de 2,2 m/pixel.

Cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko – „capul”.    Credit: ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDACometa 67P/Churyumov-Gerasimenko - „capul”.

Sursa: Rosetta Blog