Home » D:News » De ce miros mai urât hainele din poliester decât cele din bumbac? Cercetătorii au acum explicaţia

Publicat: 05.09.2014
Hainele din poliester, spre deosebire de cele din bumbac, miros mult mai neplăcut a transpiraţie după ce sunt purtate în timpul unui efort fizic mai intens.

În urma unui studiu, publicat recent în Applied and Environmental Microbiology, cercetătorii au aflat şi de ce se întâmplă acest lucru.

În cadrul cercetării, experţii au luat tricourile purtate de 26 de persoane care făcuseră un exerciţiu fizic intens timp de 1 oră. Hainele au fost ţinute timp de 28 de ore, apoi a fost analizat mirosul lor şi bacteriile prezente pe aceste tricouri.

Pe haine, mirosul neplăcut de transpiraţie este produs în special de micrococi, explică Chris Callewaert, de la Universitatea Gent din Belgia.

Stafilococii, care se află în zona axilelor, dar şi pe hainele care ating această regiune, nu produc un miroc urât, ci unul neutru.

În urma experimentului, cercetătorii au observat că aceşti micrococi se dezvoltă mai bine pe textilele din poliester, deşi motivul nu este cunoscut deocamdată.

Callewaert spune că persoanele care au probleme cu mirosul neplăcut de transpiraţie ar trebui să poarte mai mult haine din bumbac şi să le evite pe cele din poliester.

În plus, ei nu trebuie să facă abuz de antiperspirante, pentru că aceste cosmetice stimulează creşterea corynebacteriilor, care provoacă mirosul urât de pe pielea din zona axilelor. Deodorantele nu provoacă însă această înrăutăţire a situaţiei.

Sursa: ASM Society