Home » D:News » Cercetătorii americani au realizat primele penisuri obţinute în laborator

Cercetătorii americani au realizat primele penisuri obţinute în laborator

Publicat: 07.10.2014
Cercetătorii de la Wake Forest Institute for Regenerative Medicine din Carolina de Nord au reuşit să creeze în laborator penisuri. Experimentele au fost făcute deocamdată pe iepuri, dar cercetătorii spun că pot începe oricând şi testele pe oameni.

Proiectul este finanţat de Institutul de Medicină Regenerativă al Armatei SUA, care speră că tehnologia va putea fi folosită pentru a ajuta soldaţii grav răniţi pe front.

Penisurile realizate în laborator ar fi o soluţie salvatoare pentru bărbaţii cu anomalii congenitale sau pentru cei care au suferit diferite traumatisme.

Organele vor fi realizate folosind celulele pacientului, astfel că noul penis nu va fi respins de organism după transplant.

Profesorul Anthony Atala, directorul institutului care a realizat acest proiect, a reuşit în anul 2008 să transplanteze cu succes penisuri crescute în laborator unor iepuri.

Experimentul a demonstrat că organismul recunoaşte ţesutul transplantat ca fiind al său. Mai mult, o parte din aceşti iepuri au putut face pui.

În trecut, pentru pacienţii cu probleme grave nu exista decât varianta unui transplant de la un donator. Dar, după doar câteva săptămâni, organul a trebuie să fie înlăturat, din cauza că bărbatul şi soţia lui nu puteau accepta să întreţină relaţii intime cu noul penis. Intervenţia a avut loc în anul 2005 în China.

Institutul Wake Forest lucrează acum la 30 de tipuri de organe şi ţesuturi care sunt realizate în laborator. Cercetătorii de aici au obţinut prima vezică urinară în anul 1992, prima uretră în 2004 şi primul vagin în 2005.

Pentru a testa pe oameni penisurile crescute în laborator, cercetătorii au nevoie de mai multe aprobări.