Home » D:News » China vrea să lanseze o sondă pe Marte

China vrea să lanseze o sondă pe Marte

Publicat: 19.11.2014
China intenţionează să trimită, în jurul anului 2020, o sondă spre Marte, care va plasa pe planeta roşie un vehicul teleghidat, după eşecul unei precedente misiuni spaţiale către aceeaşi destinaţie, a anunţat, marţi, presa oficială chineză, citată de AFP.

„Prevedem să realizăm o misiune spre Marte în jurul anului 2020, care va include plasarea pe orbită a unei sonde, o coborâre pe Marte şi un program de explorare realizat de un vehicul”, a declarat cercetătorul Peng Tao, citat de cotidianul China Daily.

„Prin comparaţie, celelalte naţiuni vor trebui să efectueze mai multe misiuni pentru a reuşi aceste trei etape”, a adăugat el.

Agenţia spaţială chineză nu a anunţat în mod oficial noua misiune spre Marte, însă dorinţa statului chinez de a explora planeta roşie este binecunoscută.

China şi-a perfecţionat în ultimii ani tehnologiile din domeniul spaţial, reuşind o aselenizare în 2013, cu sonda Chang’e-3, apoi să plaseze pe suprafaţa lunară un vehicul teleghidat, supranumit „Iepurele de jad”.

China a spus că acea misiune a reprezentat „un succes deplin”. Acel rover lunar s-a confruntat însă cu o serie de probleme mecanice care l-au determinat să intre în perioade îndelungate de „comă”.

Prima misiune a Chinei către Marte s-a încheiat cu un eşec, în 2011, deoarece satelitul chinez Yinghuo-1, care trebuia să studieze suprafaţa şi câmpul magnetic al planetei roşii, a fost pierdut odată cu prăbuşirea necontrolată a sondei Phobos-Grunt, creată de Agenţia Spaţială Europeană, în Oceanul Pacific.

În septembrie, India – o altă ţară din Asia care are ambiţii spaţiale mari – a reuşit să plaseze pe orbita lui Marte o sondă creată cu costuri reduse şi într-un timp record.

China alocă miliarde de dolari explorării spaţiale, percepută ca un simbol al noii puteri politice a ţării, sub egida Partidului Comunist chinez.