Home » D:News » Italienii au extras cea mai veche probă ADN de la un om de Neanderthal

Italienii au extras cea mai veche probă ADN de la un om de Neanderthal

Publicat: 06.04.2015
Oamenii de ştiinţă din Italia au extras cea mai veche probă ADN de la un om de Neanderthal.

Formaţiunile de calciu ale ”omului Altamura”, un schelet găsit într-o peşteră, în 1993, sugerează că ar fi avut între 128.000 şi 187.000 de ani.

Cercetătorii plănuiesc să analizeze secvenţa ADN pentru a vedea dacă aceasta ne-ar putea spune mai multe despre evoluţia strămoşilor noştri.

Extragerea probei a fost amânată până acum pentru a se evita distrugerea iremediabilă a scheletului. O analiză mai veche a craniului şi a umărului au indicat faptul că ar fi vorba despre un om de Neanderthal.

Cercetătorii cred că omul Altamura a ajuns în acea peşteră după ce ar fi căzut într-o fântână şi ar fi rămas blocat acolo, murind de foame.

Cu ajutorul secvenţei ADN s-ar putea descoperi noi detalii despre evoluţia oamenilor în general, dar şi despre istoria omului de Neanderthal în particular.

O altă cercetare recentă a arătat că cel din urmă ar fi suferit de o varietate de boli ale omului modern, cum ar fi tuberculoza, febra tifoidă sau encefalita.

Specialiştii de la Universitatea Cambridge susţin că bolile omului modern ar fi putut duce la dispariţia omului de Neanderthal.

Sursă: Daily Mail