Home » D:News » NASA vrea să trimită astronauţi pe planeta Marte înainte de anul 2039

NASA vrea să trimită astronauţi pe planeta Marte înainte de anul 2039

Publicat: 02.07.2015
Astronauţii americani vor putea să păşească pe planeta Marte înainte de anul 2039, în cadrul unei misiuni spaţiale care nu va necesita o creştere a bugetului NASA, potrivit noilor planuri anunţate de agenţia spaţială americană, informează dailymail.co.uk.

În cadrul acestei noi planificări, care a fost propusă de cercetătorii de la Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, primii astronauţi vor coborî mai întâi pe Phobos, unul dintre cei doi sateliţi naturali ai planetei Marte, după care vor ajunge pe suprafaţa planetei roşii.

Obiectivul final al misiunii va consta în trimiterea unui număr de patru astronauţi care vor trebui să trăiască timp de un an într-o bază permanentă ce va fi amenajată pe Marte în anul 2043.

Noua planificare realizată de NASA se bazează pe tehnologii aflate în dezvoltare, precum şi care sunt deja utilizate în misiunile actuale.

Această „arhitectură minimală” în privinţa viitoarelor misiuni spaţiale vizează trimiterea de astronauţi pe Marte fără o creştere consistentă a bugetului NASA dincolo de limitele estimate cauzate de inflaţie.

Planurile savanţilor americani includ şi o misiune cu rol de repetiţie a coborârii pe Marte, prin plasarea unei capsule pe Lună şi testarea capacităţii de funcţionare a unui habitat spaţial artificial.

NASA va încerca apoi să expedieze patru astronauţi pe orbita lui Marte, care vor trebui să coboare pe Phobos, un satelit cu diametrul de 16 kilometri, în anul 2033.

Doi astronauţi vor petrece ulterior o lună pe suprafaţa lui Marte în 2039. Apoi, patru astronauţi vor rămâne timp de un an pe planeta roşie, începând din 2043.

Rachete care vor transporta acel habitat artificial şi un vehicul de tip cargo vor fi lansate înainte de sosirea astronauţilor, pentru a asigura supravieţuirea acestora pe Marte.