Home » D:News » Oamenii de Neanderthal se bucurau de băi calde în peşterile în care trăiau

Oamenii de Neanderthal se bucurau de băi calde în peşterile în care trăiau

Publicat: 04.09.2015
Cu toate că imaginea generală formată despre oamenii de Neanderthal este că erau nişte brute primitive care au dispărut după ce au pierdut cursa pentru resurse la puţin timp de la apariţia oamenilor moderni, o serie de noi descoperiri din situri în care au trăit oameni de Neanderthal descriu o situaţie diferită. Aceşti hominizi s-au bucurat de confortul unor băi calde în peşterile în care trăiau.

După o serie de săpături arheologice desfăşurate în cursul lunii august în Spania oamenii de ştiinţă au descoperit mii de artefacte, părţi ale unui puzzle care reprezenta viaţa de zi cu zi a oamenilor de Neanderthal de acum 60.000 de ani.

Printre descoperiri se numără şi o groapă în solul unei peşteri, alături de rămăşiţele unei vetre pentru foc şi fragmente de pietre calcaroase care prezintă urme de fracturi termice, ceea ce sugerează faptul că au fost încălzite în repetate rânduri pe vatră, iar apoi erau aruncate în groapa umplută cu apă pentru a face băi calde, conform concluziilor oamenilor de ştiinţă de la Institutul catalan de Paleoecologie Umană şi Evoluţie Socială (IPHES), institut care a coordonat săpăturile.

Locul de îmbăiere este aflat într-o peşteră din situl arheologic Abric Romani, din regiunea Catalonia, şi măsoară 40 cm x 30 cm x 10 cm, nefiind suficient de mare pentru a intra cu totul în apă dar suficient pentru ca neanderthalienii să se spele parte cu parte.

La săpăturile arheologice de pe acest sit au participat 50 de oameni de ştiinţă şi studenţi înscrişi în programe doctorale sau de masterat din Spania, Franţa, Italia, Republica Cehă, Venezuela şi Chile.