Home » D:News » Controversa creată după ce o nouă specie de păianjen a fost denumită ”Smeagol”: ”Credeam că voi sunteţi oamenii de ştiinţă. E trist” – VIDEO

Publicat: 24.11.2015
Moderatorul american este un fan împătimit al seriei "Lord of the Rings"

Publicul american este familiarizat cu entuziasmul de care dă dovadă cunoscutul prezentator TV Stephen Colbert, când vine vorba de seria Lord of the Rings. În acest sens, moderatorul a ţinut ca în emisiunea sa, Late Show with Stephen Colbert, să se discute decizia unor cercetători brazilieni de a denumi o specie de păianjen după unul dintre cele mai cunoscute personaje ale lui J.R.R. Tolkien.

Săptămâna trecută, o nouă categorie de arahnide a fost denumită Iandumoema smeagol, cu referire la personajul Smeagol, din seria Lord of the Rings. Numele păianjenului a fost ales datorită modului său de viaţă, el trăind în medii umede şi întunecoase, cum sunt peşterile.

Stephen Colbert nu a fost de acord cu hotărârea oamenilor de ştiinţă brazilieni, spunând că Smeagol nu a fost o creatură înfricoşătoare, care a trăit în peşteră pentru că aşa a dorit. „Smeagol s-a ascuns în peşteră pentru că s-a simţit vinovat de uciderea verişorului său. Aici, el a devenit o creatură înfricoşătoare, acel Gollum pe care îl cunoaşte toată lumea. Păianjenul ar trebui denumit Gollum, nu Smeagol”, a declarat prezentatorul american.

Moderatorul a adus în discuţie un personaj din seria Lord of the Rings, care, într-adevăr, era păianjen: Shelob. „Credeam că voi sunteţi oamenii de ştiinţă. E trist”, a adăugat Colbert.

Sursa: Entertainment Weekly