Home » D:News » Şosetele pot fi utilizate într-un alt mod. Care este acesta – FOTO

Şosetele pot fi utilizate într-un alt mod. Care este acesta – FOTO

Publicat: 20.12.2015
Sistemul se numeşte "Soft MFC"

O echipă de cercetători britanici din cadrul Centrului de Cercetare a Bioenergiei din Bristol au creat primul sistem electric alimentat cu biocombustibil, care poate fi integrat într-o piesă vestimentară. Într-o primă fază, dispozitivul a fost folosit pentru a alimenta un router wireless, însă cercetătorii speră că invenţia lor va putea genera o cantitate de energie electrică suficientă pentru a alimenta un smartphone sau o tabletă.

Sistemul se numeşte Soft MFC (microbial fuel technology) şi este destinat să fie încorporat în materialul unor şosete. Dispozitivul poate genera energie electrică în momentul în care purtătorul urinează, iar lichidul se scurge prin nişte tuburi în interiorul micului aparat. Aici are loc transformarea microbilor din urină în bioenergie.

Aparatul are şi dezavantaje, cum ar fi necesitatea alimentării continue cu fluid. Cercetătorii britanici s-au gândit la acest lucru şi au încorporat în cadrul sistemului generator o pompă, care menţine la un nivel constant fluxul de lichid necesar alimentării dispozitivului. Pompa reprezintă, practic, motorul acestui aparat, funcţional doar în momentul în care purtătorul se află în mişcare.

„Văzând că putem genera electricitate folosind urina pe post de combustibil, ne gândim să dezvoltăm sistemul pe care l-am creat şi să-l implementăm într-o gamă mai largă de piese vestimentare. Totodată, sperăm ca dispozitivul nostru să fie capabil să funcţioneze în mod independent şi să nu fie necesar acel flux continuu de lichid, care să alimenteze sistemul”, a declarat coordonatorul acestui experiment, Ioannis Ieopoulos.

Sursa: discovery.com