Prima pagină D:News

De ce ar trebui să consumi mai multe verdeţuri. 10 motive întemeiate

03.01.2016 | ● Vizualizări: 1128

Indiferent de felul în care sunt consumate, consumul de verdeţuri aduce o mulţime de beneficii.

Cu toate că ştim că o dietă sănătoasă trebuie să includă multe fructe şi legume, cereale integrale şi proteine, nu trebui să uităm nici verdeţurile, care, din fericire, se găsesc pe piaţă inclusiv în sezonul rece.

Efectul protector împotriva cancerului, a bolilor de inimă, precum şi rezolvarea tuturor problemelor legate de digestie sunt doar câteva dintre beneficiile aduse.

Zece dintre cele mai importante motive care trebuie să te determine să incluzi verdeţurile în alimentaţia zilnică sunt:

1. Reduc efectele inflamatorii în organism

Datorită conţinutului sporit de antioxidanţi, verdeţurile au un efect calmant asupra corpului, neutralizând acidul şi împiedicând apariţia inflamaţiilor.

2. Îmbunătăţesc aspectul tenului

Luteina care se găseşte din plin în spanac, andive, pătrunjel, varza kale şi frunzele de sfeclă roşie împiedică apariţia timpurie a ridurilor, asigurând elasticitatea pielii.

3. Au efect detoxifiant

Datorită conţinutului ridicat în clorofilă, verdeţurile au un efect de curăţare şi detoxifiere a corpului de toxinele acumulate. Acest efect detoxifiant al verdeţurilor crude se răsfrânge şi asupra respiraţiei şi a transpiraţiei, astfel că poţi scăpa de halenă şi transpiraţia urât mirositoare, deoarece clorofila este cel mai dezodorizant pentru corp.

4. Sunt esenţiale pentru sănătatea colonului

Deoarece sunt extrem de bogate în fibre, verdeţurile protejează colonul de inflamaţii, prevenind astfel boli grave precum cancerul.

5. Regenerează sângele

Clorofila mai este numită şi sângele verde, datorită efectului său puternic de curăţare a sângelui. Printre verdeţurile cu efectul cel mai puternic asupra regenerării sângelui se numără pătrunjelul, chlorella, varza kale, frunzele de păpădie, mărarul şi coriandrul.

Citeşte continuarea în Gândul!