Home » D:News » NASA şi-a făcut publică întreaga bază de informaţii obţinute din cercetare

NASA şi-a făcut publică întreaga bază de informaţii obţinute din cercetare

Publicat: 19.08.2016
Americanii speră astfel să dea un imbold cercetătorilor care fac performanţă în diverse domenii ştiinţifice.

NASA şi-a publicat întreaga bază de informaţii obţinute din cercetare pe platforma PubSpace. Datele sunt disponibile în mod gratuit.

Cercetătoarea Ellen Stofan crede că posibilitatea pe care o oferă NASA îi va ajuta pe oamenii de ştiinţă să facă progrese în domeniul cercetării. ,,Înlesnirea accesului la datele pe care le avem va mări impactul cercetărilor noastre. Ca cercetători şi ingineri, muncim pe fundaţiile construite de predecesorii noştri”, a menţionat Stofan.

De acum înainte, toate studiile finanţate de NASA vor respecta noua regulă. Astfel, articolele rezultate în urma cercetărilor vor trebui postate pe portalul PubSpace în cel mult un an de la publicare, pentru a fi accesibile oricui, în mod gratuit. Singurele excepţii sunt articolele care fac referire la brevete de invenţie, informaţii care implică drepturi de autor sau date considerate importante pentru securitatea naţională.

,,În cadrul NASA, ne bucurăm de această oportunitate de a extinde accesul la portofoliul publicaţiilor ştiinţifice şi tehnice. Prin acces deschis şi inovare, invităm comunitatea mondială să ne ni se alăture în procesul de explorare a Pământului, aerului şi spaţiului cosmic”, a declarat Dava Newman, oficial al NASA, într-un comunicat de presă publicat pe site-ul oficial al Agenţiei Spaţiale Americane.

Sursa: futurism.com

Vă mai recomandăm şi: Înregistrările originale ce prezentau debarcarea primilor oameni pe Lună au fost şterse

NASA a descoperit că astronauţii săi îşi pierd vederea după ce revin din spaţiu!

Criză la NASA: din ce în ce mai mulţi astronauţi pleacă în mediul privat!