Home » D:News » Deşi pare surprinzător, problemele cu acneea aduc şi avantaje. Pielea va îmbătrâni mai greu

Publicat: 07.10.2016
Oamenii de ştiinţă de la King`s College din Londra au descoperit că persoanele care au suferit de acnee vor fi mai protejate în ceea ce priveşte îmbătrânirea tenului, telomerii (acele nucleotide ce se află la extremitatea cromozomilor) având o viaţa mai îndelungată în interiorul celulelor albe, în aceste cazuri, ceea ce înseamnă că celulele vor fi mult mai puternic protejate împotriva îmbătrânirii.

Studiul, publicat in Journal of Investigative Dermatology, a investigat durata de viaţă a  telomerilor din celule albe din sânge în cazul a 1.205 de gemeni, iar un sfert din aceştia au afirmat că s-au confruntat cu acneea de-a lungul vieţii. Statisticile au arătat că durata de viaţă a telomerilor în cazul persoanelor care au suferit de acnee este semnificativ mai mare, rezultând că celulele albe sunt mult mai protejate în faţa procesului de îmbătrânire.

Dermatologii au observat că pielea persoanelor care s-au confruntat cu acneea îmbătrâneşte mult mai târziu decât a celor care nu au avut astfel de probleme, ridurile şi subţierea pielii nefiind o problemă majoră pentru aceştia.

„Pentru mulţi ani, dermatologii au identificat faptul că pielea persoanelor ce au suferit de acnee îmbătrâneşte mult mai greu decât a celor care nu au avut astfel de probleme,” a afirmat liderul acestui studiu, Dr. Simone Ribero.

În ceea ce priveşte cauza acestui fenomen, un alt dermatolog ce a participat la derularea acestui studiu, Dr. Veronique Bataille, este de părere că „durata de viaţă mai lungă a telomerilor este considerată un factor crucial, dar un rol la fel de important  îl are şi gena p53 (un protector al genomului).”

Ştiinţa din spatele acneii: de ce nu ar trebui să storci coşurile? FOTO+VIDEO

De ce nu scăpăm de acnee după adolescenţă?

Cercetătorii au descoperit o metodă 100% naturală care duce la eliminarea acneei