Home » D:News » O stea bizară emană rotocoale de plasmă de două ori mai mari decât suprafaţa planetei Marte

Publicat: 23.10.2016
Oamenii de ştiinţă au descoperit o stea bizară care se află la o distanţă de 1.200 de ani lumină faţă de Pământ, care emană cantităţi mari de plasmă sub forma rotocoalelor, de 2 ori mai mari decât Marte.

Această descoperire a fost făcută de cei de la NASA, folosind telescopul spaţial Hubble, steaua numindu-se V Hydrae. Observând steaua între anii 2002 şi 2004 şi 2011 şi 2013, au ajuns la concluzia că aceste rotocoale emanate au o temperatură mai mare de 9.400 grade Celsius, de 2 ori temperatura soarelui. Dar această stea roşie gigantică nu poate fi cea care declanşează acest fenomen, căci aceste stele nu au o viaţă îndelungată, iar energia sa nucleară este limitată. Cercetătorii sunt de părere că există o stea mai mică care o orbitează pe aceasta.

Aceste emanaţii au o viteză de 1.500.000 de mile/h, ceea ce înseamnă că pot  parcurge distanţa dintre Lună şi Pământ în doar 30 de minute, iar acest proces explică o manifestare cosmică misterioasă: nebuloasele. Atunci când stele mor, sunt înconjurate de aceste nebuloase într-un timp de la 200 la 1.000 de ani, ceea ce în spaţiul cosmic înseamnă foarte puţin.

A fost descoperit un “monstru stelar”