Home » Natură » Cercetătorii au descoperit un lac sub ocean. Cei care înoată acolo nu se mai întorc

Publicat: 28.10.2016
Cercetătorii au descoperit un lac în Golful Mexic, iar Erik Cordes, profesor asociat de biologie la Universitatea Temple, a cercetat acest loc şi a publicat concluziile sale în revista Oceanography.

„Este unul dintre cele uimitoare lucruri care se află în adâncul oceanului. În momentul în care te afli acolo, pe fundul apei, te afli, implicit, şi lângă un lac.Te simţi ca într-o altă lume.” Apa din compoziţia acestuia este de 5 ori mai sărată decât apa ce înconjoară acest lac şi conţine, de asemenea, concentraţii toxice de metan şi sulfat de hidrogen, care nu se amestecă cu apa din mare.

Pentru animalele care trăiesc în acel loc, aceste concentraţii toxice pot fi fatale, doar bacteriile fiind cele capabile să supravieţuiască în aceste condiţii. Pentru oamenii de ştiinţă, acest lac este văzut precum un teren de joacă în scopul cercetării lor. Pot explora ce organisme au capabilitatea de a supravieţui în aceste condiţii.

Mai mult, aceştia sunt de părere că „Foarte mulţi oameni privesc acest habitat ca un model pentru ceea ce urmează să fie descoperit pe suprafaţa altei planete.”

Osoyoos – lacul “patat” din Canada (FOTO)