Home » D:News » Şoarecii au fost transformaţi în ucigaşi prin intermediul luminii

Şoarecii au fost transformaţi în ucigaşi prin intermediul luminii

Publicat: 16.01.2017
Un experiment ştiinţific recent pare a fi parte dintr-un film de groază. Un grup de indivizi inocenţi sunt transformaţi de cercetători în ucigaşi, programaţi să distrugă orice le stă în cale.

În urma unui experiment recent, cercetătorii au transformat şoarecii în prădători, notează The Guardian.

Cercetarea dezvăluie faptul că un set de neuroni pot activa dorinţa de vânătoare, în timp ce un alt set poate activa muşchii gâtului şi fălcile animalului pentru ca acesta să muşte şi să ucidă. Studiul se bazează pe tehnica optogeneticii, prin care neuronii pot fi activaţi artificial cu ajutorul luminii, tehnica oferindu-le cercetătorilor posibilitatea de a activa şi dezactiva instinctele de ucigaş.

În timpul experimentului, când laserul era stins, şoareceii se comportau normal, dar atunci când începea să lumineze şoarecii se transformau în ,,zombi”. În timpul studiului, şoarecii au fost observaţi în timp ce distrugeau tot ce era în jurul lor, de la insecte, capace de sticle sau beţe.

Ivan de Araujo, cercetător în psihiatrie, afirmă că şoarecii prezentau un comportament agresiv doar faţă de obiectele mai mici decât ei. ,,Nu au scăpat de sub control şi au început să distrugă totul din jur, însă au ales doar lucrurile care semănau cu mâncarea,” spune el.

În timpul studiului, cercetătorii au utilizat tehnica optogeneticii pentru a prelua controlul asupra circuitelor neuronale implicate în procesul de vânătoare. Acestea comunicau cu alţi neuroni care controlează zonele motorii ale corpului.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole