Home » D:News » Timişorenii au experimentat într-un cort senzorial cum e să nu vezi şi să nu auzi

Timişorenii au experimentat într-un cort senzorial cum e să nu vezi şi să nu auzi

Timişorenii au experimentat într-un cort senzorial cum e să nu vezi şi să nu auzi
Publicat: 31.03.2017
Peste 100 de timişoreni de toate vârstele au intrat, miercuri, într-un cort senzorial, cu ochii şi urechile acoperite, pentru a înţelege mai bine problemele cu care se confruntă persoanele cu deficienţe de auz şi de vedere. Participanţii au avut reacţii diverse, unii pierzând noţiunea spaţiului.
Cortul senzorial a fost instalat, miercuri, în incinta unui complex comercial din Timişoara, în cadrul unei caravane naţionale organizată de un ONG pentru a promova drepturile persoanelor cu surdocecitate.
 
Timp de trei ore, peste 100 de persoane de toate vârstele, elevi, părinţi, profesori, dar şi clienţi ai magazinului, au acceptat provocarea de a experimenta cum e să nu vezi şi să nu auzi.
 
“Reacţiile au fost dintre cele mai diverse. Cortul are doar doi metri pe doi metri, dar când au ieşit din cort, participanţii au avut senzaţia că este mult mai mare, pierd noţiunea spaţiului, timpului. Putem să facem astfel de exerciţii şi acasă, pentru a înţelege cât de cât această deficienţă. Vrem să atragem atenţia asupra drepturilor oamenilor cu surdocecitate din România, aceste persoane au o combinaţie de deficienţe de văz şi de auz, şi la faptul că aceste drepturi, deşi în lege există, nu sunt neapărat puse în aplicare. Ne-am dat seama că motivul principal e că oamenii nu cunosc prea multe despre această dizabilitate şi am pornit într-o caravană prin unsprezece oraşe din ţară, cu un cort senzorial, în care persoanele intră cu ochii şi urechile acoperite şi experimentează tactil, senzorial, surprizele pe care noi le-am pregătit în cort. Şi anume, diferite texturi, arome, materiale, care prin pipăit şi prin miros pot fi percepute. Oarecum, încercăm să redăm ce anume simte o persoană cu surdocecitate”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Etelka Czondi, coordonator programe Sense Internaţional România, organizatorul campaniei “Sensabilitate”.
 
Citeşte continuarea pe Mediafax.
 
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
 

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase