Prima pagină D:News

IQOS, ţigareta pe care şi-o doresc mulţi fumători, este la fel de PERICULOASĂ. Ce se ascunde în spatele tutunului care nu arde şi nu face fum

Alexandru Voiculescu | 05.31.2017 | ● Vizualizări: 27043
Credit: 123RF     + zoom

Noile ţigări care folosesc tehnologia ”heat-not-burn” (care nu arde tutunul) promiteau o soluţie viabilă pentru sănătatea fumătorilor. Un nou studiu publicat în JAMA Internal Medicine dovedeşte însă contrariul.

Aceste ţigări au o concentraţie de nicotină foarte ridicată, 84% din ţigările normale, în timp ce acestea eliberează chimicale asociate cu cancerul, precum monoxidul de carbon, compuşi organici volatili şi hidrocarburi aromatice policiclice, scrie Reuters.

Autorul acestui studiu, Dr. Reto Auer, de la Universitatea Bern din Elveţia, a precizat că ţigările acestea „eliberează unele dintre aceste chimicale în concentraţii mult mai mari decât ţigările convenţionale”.

De asemenea, cercetătorul adaugă faptul că „nu există o limită minimă pentru unele dintre aceste substanţe chimice, iar unele pot contribui la creşterea mortalităţii în rândul fumătorilor”.

Cercetătorii au analizat fumul de la ţigări convenţionale şi compuşii ţigării electronice IQOS. Auer a dezvăluit că „au fost găsite chimicale dăunătoare în IQOS, deşi în concentraţii mai mici, în medie”. Acesta nu a specificat însă  concentraţiile exacte pe care le aveau aceste chimicale.

Bazându-se pe aceste descoperiri, autorii au ajuns la concluzia că produsele cu tehnologia heat-not-burn trebuie să fie sub incidenţa legislaţiei care interzice fumatul în locurile publice închise.

Fumatul unui pachet de ţigări pe zi provoacă 150 de mutaţii în fiecare celulă a ADN-ului asociat cu diferite tipuri de cancer

Ţigarete electronice vs ţigări obişnuite:ce arată rezultatele unui studiu recent?

Ţigări mentolate sau ţigări obişnuite? Ce spun cercetătorii despre efectele celor două produse